söndag 5 februari 2012

Stomp

Här ser ni en teckning och det jag använder när jag ritar. Det vita som ser ut som en penna men inte är det är en stomp. en stomp fungerar som smetverktyget i Photoshop eller gimp. Ni som aldrig använt smetverktyget, det är som ett sudd fast den suddar inte ut allt utan den smetar ut allt. Stompen är gjord av hårt ihop pressat papper och man använder den som en vanlig penna fast på andra linjer där man vill att det inte ska vara skarpa kanter och så. Stompen funkar utmärkt till skuggning.

Här ser ni stompen jag älskar den!

Hejdå! =P

5 kommentarer:

  1. Hej!
    Vad bra att vi fick se stompen
    -Jag visste inte att det fanns sånna där "utsmetare" att använda när man gör blyertsteckningar :)

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Bloggens länk som man ska trycka på för att skriva en kommentar har blivit svart och syns alltså inte eftersom även bakgrunden är svart! Bara när man för muspekaren över länken så syns den. Är det så på din dator också?

    /Anci

    SvaraRadera
  3. Måste säga att jag blir imponerad av dina vackra hästar!! Begriper inte hur du bär dig åt..... En så´n där stomp fick jag använda på teckningen i skolan för sådär 50 år sen ;-) Det blir så "proffsiga" skuggningar med den. Fortsätt teckna - du blir absolut konstnär!! <3 kram farmor

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Jag älskar att se dina teckningar.
    Kan du inte lägga ut fler här på bloggen?
    KRAM
    /A

    SvaraRadera
  5. Nu har 550 personer "klampat omkring" inne på din blogg och alla längtar efter att få se fler av dina fina teckningar!!

    Kram
    från
    Bollis

    SvaraRadera